MaRoS's E46 M3
Re: MaRoS's E46 M3
Dwa Evo dokładnie, oba dłubane.
Obie IX,
jeden odelżony, klatka itp. przygotowany raczej pro , drugi standard w IX - zawieszenie, hamulce i ok 360hp.
Obie IX,
jeden odelżony, klatka itp. przygotowany raczej pro , drugi standard w IX - zawieszenie, hamulce i ok 360hp.
Re: MaRoS's E46 M3
1,5 sek za Karolem Kamińskim i jego Prosiakiem to doskonały wynik porównując auta z dwóch różnych klas (Prosiak jest mocno zdłubany i jest to jedno z najszybszych prosiaków w Europie
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Re: MaRoS's E46 M3
To nie ten samochód.Mario pisze:1,5 sek za Karolem Kamińskim i jego Prosiakiem to doskonały wynik porównując auta z dwóch różnych klas (Prosiak jest mocno zdłubany i jest to jedno z najszybszych prosiaków w Europie
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: MaRoS's E46 M3
To co on je gdzieś wypożycza
Tak czy inaczej 1;50 doskonały czas jak na ALT.

Tak czy inaczej 1;50 doskonały czas jak na ALT.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Re: MaRoS's E46 M3
jak na pierwszy raz na torze Poznan to bardzo dobry wynik.
Moim skromnym zdaniem to auto moze pojechac w okolicy 1.45

Moim skromnym zdaniem to auto moze pojechac w okolicy 1.45


RWD
Re: MaRoS's E46 M3
mialem na mysli wlasnie tego... musze przyznac, ze podczas przyspieszen na trasie minimalnie ochodzi seryjnej m3 - az strach pomyslec co bedzie jak to auto bedzie odelzoneidzik pisze:drugi standard w IX - zawieszenie, hamulce i ok 360hp.

tak czy inaczej Maros jak na pierwszy wyjazd na tor to gratuluje...
Re: MaRoS's E46 M3
Maros a masz może więcej fotek tego zestawu lub fotki silnika z tym kitem.
Widzię że na kolektorze jest zawór coś w stylu dump-Valve ale nigdzie nie widzę zaworu wastegate a na kompresorze chyba go nie ma wiec ten zawór musi również spełniać rolę WG żeby możliwe było również wcześniejsze osiągnięcie zamierzonego doładowania a nie tylko w górnych obrotach.
Czy rura wychodząca z tego zaworu jest wpięta za przepływomierzem?
Regulacja tego zaworu jest sterowana podciśnieniem bo na fotkach z tego co widzę to podłączony jest do rury tłoczącej czyli nadciśnienia i czy jest na niej jakiś elektrozaworek typu N75 czy regulacja jest mechaniczna np. śrubowa.
Co do cen kompresorów to narazie ASA nie odpowiediała mi na pytanie ofertowe więc cen tych kompresorów jeszcze nie znam ale co do ROTREXa to trzeba mieć ok.7000zł na najlepszy model wydajny do 600KM.
Widzę że zastosowali również sprzęgło żeby kompresor załączał się dopiero powyzej 1300 obrotów tylko nie wiem w jakim celu to zrobili.
Te wtryski wyglądają na 440cc-zielone Boscha 0280150558 ale mogę sie tu mylić choć panowie potrafią wymaksymalizować ECU i o takiej wydajności powinny 500KM obsłużyć.
Zostało jeszcze nieszczęsne zaprojektowanie mocowania kompresora, napinacza oraz kółek pasowych i zestaw można wykonać w moim garażu czy firmie
Oczywiście zostaje jeszcze elektronika do rozgryzienia żeby należycie wystroić auto.
Widzię że na kolektorze jest zawór coś w stylu dump-Valve ale nigdzie nie widzę zaworu wastegate a na kompresorze chyba go nie ma wiec ten zawór musi również spełniać rolę WG żeby możliwe było również wcześniejsze osiągnięcie zamierzonego doładowania a nie tylko w górnych obrotach.
Czy rura wychodząca z tego zaworu jest wpięta za przepływomierzem?
Regulacja tego zaworu jest sterowana podciśnieniem bo na fotkach z tego co widzę to podłączony jest do rury tłoczącej czyli nadciśnienia i czy jest na niej jakiś elektrozaworek typu N75 czy regulacja jest mechaniczna np. śrubowa.
Co do cen kompresorów to narazie ASA nie odpowiediała mi na pytanie ofertowe więc cen tych kompresorów jeszcze nie znam ale co do ROTREXa to trzeba mieć ok.7000zł na najlepszy model wydajny do 600KM.
Widzę że zastosowali również sprzęgło żeby kompresor załączał się dopiero powyzej 1300 obrotów tylko nie wiem w jakim celu to zrobili.
Te wtryski wyglądają na 440cc-zielone Boscha 0280150558 ale mogę sie tu mylić choć panowie potrafią wymaksymalizować ECU i o takiej wydajności powinny 500KM obsłużyć.
Zostało jeszcze nieszczęsne zaprojektowanie mocowania kompresora, napinacza oraz kółek pasowych i zestaw można wykonać w moim garażu czy firmie

Oczywiście zostaje jeszcze elektronika do rozgryzienia żeby należycie wystroić auto.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Re: MaRoS's E46 M3
Mariusz, nie żartuj. Po co Tobie w układzie doładowania silnika kompresorem wastegate? Niby co miałby upuszczać, albo co hamować? Kompresor przetłacza powietrze, a przepływ powietrza zwiększa się wzgl obr silnika. przebieg boostu zależy głównie od ve.Mario pisze:Maros a masz może więcej fotek tego zestawu lub fotki silnika z tym kitem.
Widzię że na kolektorze jest zawór coś w stylu dump-Valve ale nigdzie nie widzę zaworu wastegate a na kompresorze chyba go nie ma wiec ten zawór musi również spełniać rolę WG żeby możliwe było również wcześniejsze osiągnięcie zamierzonego doładowania a nie tylko w górnych obrotach.
Czy rura wychodząca z tego zaworu jest wpięta za przepływomierzem?
Regulacja tego zaworu jest sterowana podciśnieniem bo na fotkach z tego co widzę to podłączony jest do rury tłoczącej czyli nadciśnienia i czy jest na niej jakiś elektrozaworek typu N75 czy regulacja jest mechaniczna np. śrubowa.
Wastegate są w układach z turbosprężarką

to jest zwykły zawór recyrkulacyjny. z jednej str podłączony jest przed kompresor, za mafem (podciśnienie), a z drugiej do kolektora ssącego (nadciśnienie). proste jak zasada działania piggybacka...
elektrozaworek? n75? ale po co?

www.maleckis.com
Maleckis Motorsport
Maleckis Motorsport
Re: MaRoS's E46 M3
Wiem co piszę.
Oczywiście że w kompresorach stosuje się WG czytaj blower
Stosuje się to po to żeby miec wpływ na regulację dpładowania inną niż kółkami.
W Mercedesach chyba nawet AMG jak i innych autach takie rozwiązania to norma.
Jeżeli kompresor jest b.wydajny i mamy np. 0.5b przy 3500 obrotów to żeby nie było ryzyka przeładowania w górnym zakresie obrotów to w kompresorach montuje się dodatkowy zawór=blower, który upuszcza nadmiar powietrza bokiem i dzięki niemu możemy sobie regulować boost.
Dowód proszę:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ecotec-s ... .m14.l1318
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Eaton-M9 ... .m14.l1318
A co do zaworu recyrkulacyjnego to podłączenie go jest mi znane i dobrze to widać na zdjęciu głównie chodziło mi o jego sterowanie np.N75i podłączenie rurki która go otwiera (podciśnienie czy nadciśnienie).
Przy zamknięciu przepustnic nadmiar ciśnienia może być usuwany właśnie przez niego czyli może pełnić rolę recyrkulacyjnego DV lub jeżeli chodzi o regulację boost może być w charakterze blowera dlatego zadałem to pytanie.
Oczywiście że w kompresorach stosuje się WG czytaj blower
Stosuje się to po to żeby miec wpływ na regulację dpładowania inną niż kółkami.
W Mercedesach chyba nawet AMG jak i innych autach takie rozwiązania to norma.
Jeżeli kompresor jest b.wydajny i mamy np. 0.5b przy 3500 obrotów to żeby nie było ryzyka przeładowania w górnym zakresie obrotów to w kompresorach montuje się dodatkowy zawór=blower, który upuszcza nadmiar powietrza bokiem i dzięki niemu możemy sobie regulować boost.
Dowód proszę:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ecotec-s ... .m14.l1318
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Eaton-M9 ... .m14.l1318
A co do zaworu recyrkulacyjnego to podłączenie go jest mi znane i dobrze to widać na zdjęciu głównie chodziło mi o jego sterowanie np.N75i podłączenie rurki która go otwiera (podciśnienie czy nadciśnienie).
Przy zamknięciu przepustnic nadmiar ciśnienia może być usuwany właśnie przez niego czyli może pełnić rolę recyrkulacyjnego DV lub jeżeli chodzi o regulację boost może być w charakterze blowera dlatego zadałem to pytanie.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MaRoS's E46 M3
Mario, AA przerzuca się na ASA tak jak to zrobiło wcześniej ESS ponieważ te kompresory potrafią "dmuchnąc" więcej momentu. Ja mam ASA TM1-20HD. Kompresor załącza się przy troche ponad 2000 obr. , bo po co ma pompowac na niższych obrotach z których i tak się nie korzysta. Pozatym można troche rozgrzac olej zanim się przekroczy te 2000 obr.
Buni, 1.45 to troche za ambitnie wg mnie, ale ze slickami z przodu i w miare chłodny dzień i bez problemów z temeraturą cieczy 1.47 jest do zrobienia imo.
Opierasz swoją wypowiedz o wiedze jaką zyskałeś modyfikując S50 natomiast nikt nigdy w Polsce nie robił tego z S54. To są zupełnie inne silniki i co to za różnica że i to i to M3. Na zachodzie z powodzeniem doładowują te silniki bez ŻADNEGO odprężania i jakoś fuckupów nie widac.Mario pisze:Zgadzam się z kolegą.
Turbo , nie wiem jak kompresor , w M3 wymaga odprężania silnika bo prędzej czy później uszczelka i tak powie pa pa.
Buni, 1.45 to troche za ambitnie wg mnie, ale ze slickami z przodu i w miare chłodny dzień i bez problemów z temeraturą cieczy 1.47 jest do zrobienia imo.
Re: MaRoS's E46 M3
co tu taka cisza? jak auto? problem temperatury rozwiązany? byłes na hamowni?
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MaRoS's E46 M3
No jakoś tak się temat przykurzył...
Problem temperatury nadal jest aktualny, ale wiem już całkiem sporo. Po długich męczarniach, zamianach na pompy wody i visco z Pablem i żmudnymi testami okazało się że... wszystko jest dobrze
Mailuje ostatnio z gościem z CA Automotive z UK i dowiedziałem się od niego wielu ciekawych rzeczy jak np że jedna eMka po założeniu kompresora będzie się grzać a druga nie. Ten typ tak ma i trzeba pójść w lepsze chłodzenie. Usune visco i zastąpie je wiatrakami, założe większą chłodnice i termostat 70 stopni. Powinno pomóc.
Co do hamowni to cienko to wygląda... dwie osoby które znam które mają hamownie na koło, przez jeszcze jakiś czas nie będą mogli mi pomóc także czekam cierpliwie
Problem temperatury nadal jest aktualny, ale wiem już całkiem sporo. Po długich męczarniach, zamianach na pompy wody i visco z Pablem i żmudnymi testami okazało się że... wszystko jest dobrze

Co do hamowni to cienko to wygląda... dwie osoby które znam które mają hamownie na koło, przez jeszcze jakiś czas nie będą mogli mi pomóc także czekam cierpliwie
Re: MaRoS's E46 M3
a czemu na koło?? nie moze byc jakas maha?
Re: MaRoS's E46 M3
Masters, VTG
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MaRoS's E46 M3
Pisałem już o tym kilka razy... Nie może być hamownia stacjonarna bo jest ogranicznik obrotów i jak się koła przednie nie kręcą to silnik kręci się do 6000. Można to wyłączyć jedynie programem (mieli to zrobić w Norwegii ale nie zrobili) albo GT1.